Program de detoxifiere de o zi: PAS CU PAS!

Ai un stil de viata extrem de sanatos? Felicitari! Asta nu inseamna, totusi, ca organismul tau nu are nevoie de cate o “curatenie” din cand in cand.

Fie ca alegi metodele de detoxifiere pe termen lung, fie ca mananci mai sanatos timp de trei zile sau bei doar sucuri de fructe timp de doua zile, din cand in cand trebuie sa elimini micile reziduuri adunate de-a lungul timpului.

 

Si daca esti mai pofticioasa din fire, sau nu rezisti prea multe ore fara sa mananci, incearca “Programul de detoxifiere de o zi”, scris de Dr. Gillian McKeith, care nu te va tine flamanda, dar ii va oferi organismului tau “curatenia” bine meritata!

 

La trezire (ora poate sa difere in functie de programul fiecaruia):

 

7:00 Apa calda cu lamaie

Stoarce lamaie proaspata in putina apa calda, dupa preferinta. Apa calda cu lamaie iti ofera un inceput de zi delicat, pentru ca traverseaza intestinele, ajutand la eliminarea reziduurilor din ziua precedenta.

 

7:30 Seminte de in

Poti alege:

-  Fie sa pui doua lingurite cu varf de seminte de in intr-un pahar mare cu apa.

- Fie sa inmoi o lingura de seminte de in intr-o cana cu apa fiarta cu o seara inainte. Dimineata bei numai lichidul, fara seminte.

 

8:00 Micul-dejun

Poti alege:

-  Fructe – daca le consumi la micul-dejun, ar trebui sa aiba temperatura camerei. Mananca suficient de multe, astfel incat sa-ti dispara foamea si mesteca-le foarte bine. Evita portocalele si sucul de portocale, pentru ca sunt prea acide. Daca alegi strugurii, nu-i amesteca cu nici un alt fruct.

- Suc de legume obtinut din: 1 castravete, un sfert de radacina de ghimbir, 4 tulpini de telina, 100 gr germeni de lucerna, 3 ramurele de patrunjel si un morcov.

 

9:30 Pauza de ceai

Bea o ceasca sau doua de ceai din plante

 

10:00 Pauza de suc de fructe

Alege fructe de sezon, stoarse proaspat sau pisate cu mixerul.

 

12:30 Pranz

Poti alege dintre urmatoarele variante:

- Salata de cruditati cu seminte incoltite

- Supa de castravete cu menta proaspata

- Varza acra nepreparata

- Cereale, cum ar fi meiul, quinoa sau orezul

 

Dupa ce gatesti cerealele, adauga una sau mai multe dintre urmatoarele condimente si amesteca-le: marar, arpagic sau frunze de papadie. Mananca-le impreuna cu o garnitura de broccoli, conopida, varza, castravete, salata verde, telina sau varza de Bruxelles.

 

14:00 Pauza de ceai din plante

 

14:30 Sucul detoxifiant de legume, dupa reteta Dr. Gillian McKeith

Poti alege:

Morcovmania: 6 morcovi, 2 tulpini de telina si 1 mar

Castravete racoros: 2 castraveti intregi, ½ sfecla, 1 ramura de marar

Legume la pachet: o legatura de patrunjel, 1 frunza de varza creata, 5 morcovi si o bucata mica de radacina de ghimbir.

 

15:00 Pauza de ceai din plante

 

15:30 E ora de gustare!

Rontaie seminte de floarea-soarelui, de dovleac si/sau varza acra negatita.

 

16:00 Delicioasa pasta de legume

6 morcovi, 1 avocado moale, 10 frunze de busuioc, 1 mar, 1 felie de lamaie

Soarce morcovii si marul cu ajutorul unui storcator. Adauga sucul obtinut la celelalte ingrediente si amesteca-le cu mixerul. La final, stoarce o felie de lamaie in compozitie.

 

17:30 Cina

Ziua ta este aproape gata. Acum poti manca o capatana de salata cruda cu seminte incoltite. Daca iti este incredibil de foame, poti adauga o cantitate mica de cereale.

 

18:30 Pauza de „Supa cu Potasiu”

Fiertura cu potasiu le furnizeaza organelor, glandelor si tesuturilor din corp un adevarat cocteil de minerale si vitamine – in special Potasiu, pentru echilibrul electrolitic. Dezechilibrul mineralelor reprezinta un factor care duce la incetinirea functionarii organelor.

 

Supa cu Potasiu:

Intotdeauna trebuie sa speli bine ingredientele, dar nu este nevoie sa le cureti de coaja daca folosesti produse ecologice.

- 2 cartofi mari, 2 morcovi, 1 cana de sfecla rosie, 4 tulpini de telina cu tot cu frunze, 1 cana de patrunjel, 1 cana de napi, 1 varf de cutit de piper, dupa gust.

Umple un vas cu aproximativ 1,8 litri de apa. Taie legumele felii si introdu-le in apa. Adu-le la temperatura de fierbere, apoi micsoreaza flacara. Acopera vasul si gateste la temperatura scazuta (fierbe la foc foarte mic) aproximativ doua ore. Strecoara apoi legumele si bea doar zeama.

 

19:30 Pauza de apa calda cu lamaie

 

20:30 Recompensa ta: o baie minerala!

Dupa ce cada s-a umplut cu apa, adauga urmatoarele ingrediente (toate sunt disponibile la magazinele de produse naturiste):

- 1 lingurita de siliciu lichid, 2 lingurite de alor vera, 3 sau 4 picaturi din ulei esential de tamaie si mir

 

21:00 Acele rumegatoare nocturne…

Rumega salata verde si tulpini de telina inainte de culcare (Telina este plina de magneziu mineral, una dintre cele mai calmante substante nutritive).

 

Culca-te devreme! (intre 21:30 si 22:30, daca se poate).