Ceaiul sau cafeaua? Care este cea mai buna bautura calda

Afla ce beneficii pentru sanatate au ceaiul si cafeaua si alege ce e mai bun pentru tine.

 

Cafeaua si ceaiul sunt doua dintre cele mai populare bauturi in lume. Le sorbim cu placere dimineata la micul dejun, la amiza in pauza de masa sau in oras cu prietenii. Despre amandoua se spune ca pot crea dependenta, dar si ca au numerose beneficii pentru sanatate. Daca nu ai deja o favorita atunci iti va fi greu sa alegi intre o ceasca de cafea si una de ceai.

 

Ceai versus cafea: ambele iti fac diminetile mai usoare

Fie ca esti o persoana matinala sau nu, ai nevoie de un imbold cald ca sa te dai jos din pat. Ceaiul este prin definitie o bautura pentru oameni fara graba. Ai nevoie de timp sa il lasi sa infuzeze, sa il alinti cu o lingurita de miere si apoi sa il sorbi cu calm savurand fiecare esenta ascunsa in el. De partea cealalta, o ceasca de cafea se regaseste mai bine in mana unui om grabit, mereu pe fuga, gata sa o bea si pe strada in drum spre serviciu. Chiar daca par doua bauturi atat de diferite (una este facuta din fruze, cealalta este facuta din boabe) efectul este acelasi: o dimineata mai frumoasa.

 

Ceai versus cafea: ambele sunt infuzii de sanatate intr-o ceasca 

Si ceaiul, si cafeaua au atuurile lor cu care sa te convinga ca sunt cea mai buna alegere. Ceaiul contine taninuri si catechine cu proprietati antioxidante, care sunt asiciate cu efectele de prevenire a cancerului si problemelor cardiace.De partea cealalta, cafeaua are cofeina, diversi acizi si aminoacizi sau minerale. In cantitatea potrivita, cafeaua poate preveni Alzheimerul, Parkinsonul, diverse tipuri de cancer sau diabetul de tip I.

 

Ceai versus cafea: cafeaua te trezeste mai repede 

Intr-o cana de cafea sunt intre 125 si 185 miligrame de cofeina, substanta  responsabila pentru trezirea rapida a simturilor si functiilor creierului. Totusi, efectele cofeinei, desi sunt rapide, pot genera anxietate, si dupa o crestere rapida a activitatii pot fi urmate de o cadere la fel de brusca. Ceaiul are cel mult 55 miligrame de cofeina per cana, in functie de sortimentul pe care il bei. Ceaiul verde are, de exemplu, mai putina cofeina decat cel negru sau ceaiul oolong (ceai traditional chinezesc). Dar, in cazul ceaiului, vorbim de cofeina buna care creste capacitatea de concentrare si stimuleaza si simturile. Singurul minus in cazul ceaiului este faptul ca trebuie sa treaca mai mult timp pana cand cofeina este absorbita in sange si ii simti efectul.

 

Ceai versus cafea: ceaiul are mai multi antioxidanti

Indiferent ca este verde, negru sau alb antioxidantii sunt principalul ingredient de care poti beneficia atunci cand bei o cana cu ceai. Acestia previn inflamarea vaselor de sange si reduc riscul de cancer. De partea cealalta, si cafeaua are antioxidanti din belsug. Studii recente au aratat ca are chiar mai multi decat ceaiul verde. Daca vrei sa eviti cofeina, poti alege variantele decofeinizate pentru ca antioxidantii sunt aceeiasi.