De ce sa nu tii dieta si alte 6 sfaturi de nutritie sustinute de stiinta

Primesti sfaturi de nutritie de peste tot, care de multe ori se contrazic. Ba chiar si expertii in nutritie au de multe ori pareri contradictorii. Si atunci, pe cine sa crezi?

 

Iata o lista cu regulile de nutritie in care poti sa te increzi, deoarece au in spate studii reale si de incredere.

 

1. Caloriile lichide sunt periculoase

Bauturile bogate in zahar sunt printre cele mai periculoase lucruri pe care le poti consuma, atat pentru silueta, cat si pentru sanatatea ta – studiile zic ca acestea cresc riscul de obezitate, diabet de tip 2 si boli cardiace. Iar asta intrucat iti pacalesc creierul si, fiind lichide, caloriile nu sunt  inregistrate in acelasi mod ca cele care provin din alimente solide. Tine minte ca sucurile din fructele naturale sunt la fel de rele din punctul de vedere al continutului de zahar ca sucurile carbogazoase.

 

2. Nucile sunt bune pentru metabolism

Chiar daca sunt bogate in grasimi, nucile sunt foarte hranitoare si te ajuta sa slabesti sanatos. Sunt pline de magneziu, vitamina E, fibre si multi alti nutrienti. Studiile au dovedit ca 10-15% din caloriile continute in nuci nu nici macar nu sunt absorbite in corp, iar alte studii au sugerat ca stimuleaza metabolismul si te ajuta sa slabesti cu 62% mai mult.

 

3. Nu te feri de cafea

Desi multe articole te-au facut sa crezi ca nu este chiar sanatoasa, poti sa-ti incepi in continuare  diminetile cu o ceasca de cafea. Studiile au confirmat ca este de fapt bogata in antioxidanti, iar cei care o consuma zi de zi au riscuri scazute de Parkinson, Alzheimer, diabet de tip 2 si alte boli.

 

4. Suplimentele cu probiotice sunt binevenite

Bacteriile din intestin sunt extrem de importante pentru starea ta de bine. Daca digestia nu functioneaza corect, risti sa suferi de multe boli cronice, printre care si obezitate. O metoda buna de a-ti imbunatati sanatatea este sa consumi multe fibre, in fiecare zi, si sa iei suplimente cu probiotice.

 

5. Bea multa apa, in special inainte sa mananci

Vrei sa arzi cat mai multe calorii? Bea mai multa apa. Consumul mare de lichide iti creste activitatea metabolica cu 24-30%. Tocmai de aceea, cel mai bun moment in care sa bei un pahar cu apa este cu 15-30 minute inainte de orice masa.

 

6. Evita dietele

Se stie deja ca cele mai multe nu functioneaza pe termen lung si ca sunt urmate de o noua ingrasare. In loc sa intri la dieta, schimba-ti stilul de viata: concentreaza-te pe hranirea corpului in mod corect si echilibrat, si nu privarea lui de nutrienti esentiali.