Ce sa mananci seara ca sa te trezesti plin de energie dimineata

Toata lumea a auzit de regula care spune ca nu e bine sa mananci inainte sa dormi. Nici nu mai stii de unde ai aflat-o prima data, dar cu siguranta ai incercat sa o respecti in speranta ca te va salva de la cateva kilograme in plus.

 

Afla cum ai putea sa trisezi fara sa iti pui in pericol dieta.

 

O masa copioasa este cu siguranta interzisa inainte de culcare, dar o mica gustare te poate ajuta sa dormi mai bine fara sa risti sa te ingrasi.

 

Secretul sta in alimentele potrivite mancate in cantitati moderate care vor ajuta organismul sa isi stabilizeze nivelul de zahar din sange pe parcursul noptii. Daca consumi cina cu cateva ore bune inainte de culcare si esti activ (adica nu lancezesti pe canapea toata seara), o gustare nu iti va face niciun rau.

 

Nivelul de zahar din sange este important in controlarea apetitului si a nivelului de energie, avand o influenta mare si in puterea corpului de a arde sau inmagazina grasimi. Daca nivelul glicemiei este stabilizat peste noapte, la prima ora vei avea mai multa energie sa te ridici din pat si sa incepi o noua zi. In plus, te va ajuta sa ai un somn odihnitor si linistit pe parcursul intregii nopti. In cazul in care sari peste masa de seara pentru ca nu vrei sa incalci regula sau nu mai iei nici macar o gustare timp de 10-14 ore pana la micul dejun, atunci glicemia va fi devastata.

 

O gustare alcatuita din alimentele potrivite te va ajuta nu numai sa mentii glicemia la cote normale, dar si sa arzi cateva calorii in timp ce dormi.

 

Prin urmare, nu incheia seara cu o portie de inghetata sau o jumatate dintr-o ciocolata. Incearca, in schimb, o gustare formata din carbohidrati complecsi cum sunt cei din painea integrala, legumele fara amidon, popcorn sau fructe. Aceste alimente se descompun incet si in acest fel te vor feri de insomnii si apetit crescut.

 

Daca esti o persoana activa, care obisnuieste sa faca mult sport, o portie de proteine bune din care de pui sau curcan la gustarea de seara va fi mai potrivita pentru ca vor ajuta si musculatura sa se refaca in timpul somnului. In plus, prin continutul de triptofan (aminoacid) vor veghea la un somn odihnitor.

 

Nu trebuie sa te feresti complet de grasimi, atat timp cat le alegi pe cele sanatoase ce vor ajuta carbohidratii sa fie asimilati de organism. Cateva felii de avocado sau un cubulet de unt topit peste popcorn pot fi secretul pentru a remedia starile de oboseala de a doua zi.

 

Alimente de evitat seara…

Nu include in gustari chipsuri, biscuiti, cereale sau dulciuri pentru ca nu contin fibre sau carbohidrati buni. Sunt digerate imediat si in scurt timp dupa ce le-ai consumat vei observa ca iti este din nou foame.