Afla noile reguli ale gatitului sanatos

De-a lungul timpului, regulile gatitului s-au tot schimbat. Multe dintre ele s-au adaptat vremurilor si felului in care sunt produse si comercializate multe dintre alimente. Iata ce trebuie sa stii astazi ca sa gatesti cat mai sanatos posibil.

 

Regula veche: untul e nesanatos

Noua regula: foloseste-l cat mai des. Cei mai buni bucatari din lume il considera cel mai valoros ingredient din bucataria lor. Nu doar ca da o aroma deosebita oricarui preparat, dar este si sanatos. Bineinteles, nu consumat in exces.

 

Regula veche: evita produsele congelate

Regula noua: foloseste-le cu incredere. Legumele congelate sunt, de cele mai multe ori, mai proaspete si mai valoroase din punct de vedere nutritional decat cele de pe rafturile supermarketurilor. 

 

Regula veche: avocado trebuie consumat cu moderatie

Regula noua: include-l in cat mai multe retete. Avocado este una din cele mai bune surse de grasimi sanatoase. Contine acid oleic, care ajuta la reducerea nivelului de colesterol si favorizeaza absorbtia subtantelor nutritive din alimente, ceea ce inseamna ca orice mancare consumata cu acest fruct devine mai sanatoasa. In plus, contine multe fibre care iti ajuta digestia si te ajuta sa slabesti.

 

Regula veche: nu ai voie sa ingheti laptele

Regula noua: cuburile de gheata din lapte iti pot salva diminetile. Laptele nu-si pierde valoarea nutritionala si nici nu se strica daca este tinut la congelator. Poti folosi apoi cuburile de lapte pentru smoothie-uri, cafea.

 

Regula veche: cerealele sunt cea mai buna optiune pentru micul dejun

Regula noua: mai bine mananci oua cu bacon la micul dejun decat cereale pline de zahar. Ouale contin aproape toate vitaminele esentiale pentru organism, in afara de vitamina C. De asemenea, contin toate proteinele si mineralele de care are nevoie corpul tau.