8 alimente bogate in colesterol

Nivelul ridicat de colesterol din sange poate duce la boli grave precum infarct miocardic, accident vascular cerebral si chiar moarte. Tocmai de aceea, este important sa ai mare grija la ce mananci.

 

Iata 8 alimente pe care sa le mananci mai rar si in cantitati moderate.
 

1. Untul
Ingredientul cheie din cele mai multe dulciuri, este, din pacate, plin de colesterol. Untul contine o multime de grasimi animale si acestea contin o multime de colesterol si pot fi aterogene”. Daca ai probleme cu colesterolul, poti sa-l inlocuiesti cu ulei de masline sau de cocos.

 

2. Friptura Rib Eye
Antricotul de vita este plin de grasimi animale care contin colesterol. Alternative mai sanatoase la aceasta friptura este vrabioara (New York Strip) sau file-ul de vita.

 

3. Briosele
Nu sunt neaparat bune pentru silueta, dar stiai ca dulciurile din comert precum cupcakes-urile si briosele au un nivel de colesterol mare?

 

4. Aripioarele de pui prajite
Pe cat sunt de gustoase, pe atat de mult rau iti pot face. Mai intai pentru ca sunt prajite in ulei, apoi pentru ca pielea si grasimile contin colesterol. Daca ai probleme de sanatate, curata-le de piele inainte sa le mananci.

 

5. Caviarul
Este unul din cele mai scumpe si extravagante produse, insa un lucru mai putin stiut este ca are un continut mare de colesterol.

 

6. Branza Cheddar
Nu contine foarte mult colesterol, dar este de cele mai multe ori consumata in cantitati mari. Asa ca, s-ar putea sa reprezinte un pericol, in special pentru cei care sufera de probleme cardiace.

 

7. Galbenusul de ou
Ouale au foarte multe beneficii pentru sanatate, insa galbenusurile contin foart colesterol. Tocmai de aceea, se recomanda un consum de cel mult doua oua pe zi. Persoanele cu probleme ar trebui sa manance omlete doar din albus.

 

8. Ficatul de pui
Ficatul, la fel si ca pancreasul, sunt pline de grasimi animale si colesterol. Insa nu prea existe alternative mai sanatoase, asa ca este recomandat sa le consumi cu moderatie.