7 alimente care te ajuta sa te simti mai bine dupa ce faci excese de mancare

“Cui pe cui se scoate” zice o vorba din popor, iar regula se aplica si atunci cand mananci prea mult la o masa in familie sau la o petrecere. Indigestiile si durerile de stomac sunt la fel de rele ca o mahmureala, dar le poti trata fara pastile.

 

Cand simti ca stomacul tau a trait cea mai cumplita experienta culinara, trateaza-te cu:

 

Banane - pentru ca sunt alimente usor de digerat, care nu vor forta stomacul sa lucreze si mai mult dupa masa copioasa servita cu o seara inainte. Pentru ca sunt bogate in potasiu si fibre solubile, bananele ajuta sistemul digestiv sa functioneze normal.   

 

Suc de portocale - pentru ca indigestia este cauzata uneori de lipsa de aciditate din stomac, iar acizii naturali din portocale pot fi remediul potrivit. Daca alegi aceasta solutie, bea suc de portocale inaite sa mananci si nu il combina cu carbohidrati pentru ca poate duce la aparitia gazelor si la si mai mult disconfort.

    

Condimente - desi nu te simti in stare sa tolerezi arome tari atunci cand te supara stomacul, alimentele sau mancarurile picante te pot ajuta. Chimionul este indicat pentru ca stimuleaza secretia de bila, care ajuta digestia.

 

Renunta la sare si alimente sarate

Daca nu poti renunta la pofta unei gustari crocante, rezuma-te la migdale coapte nesarate sau popcorn pregatit de tine.

 

Orez - pentru ca este un aliment bland pentru stomac si are putine fibre, ceea ce il face usor de digerat. La fel ca o felie de paine prajita sau o portie de cartofi fierti, nu va irita stomacul sensibilizat de ospetele anterioare.    

 

Otet de mere - este indicat pentru a imbunatati digestia si pentru a ameliora crampele. Incearca un remediu facut dintr-o lingura otet de mere si o lingura miere dizolvate intr-un pahar cu apa.

 

Ceai de menta - iti va face bine daca ai stari de greata, crampe sau esti balonat. Aceasta planta calmeaza muschii stomacului si ajuta ficatul sa secrete bila, de care organismul are nevoie pentru a digera grasimi.