6 strategii pentru a combate foamea!

Foamea este, probabil, unul dintre cele mai folositoare „simptome” pe care le-ai putea avea. Este un indicator al faptului ca organismul tau are nevoie de mancare si de caloriile de care depinde.

O multime de oameni incep sa manance mult chiar si atunci cand simt cea mai mica urma de foame, ceea ce inseamna ca vor manca orice, oricand, cu conditia sa arate delicios. Si asta este gresit, total GRESIT! Trebuie sa fii extrem de atenta in ceea ce priveste dieta ta zilnica si sa urmezi un program de mese fixe, care sa iti satisfaca foamea dar sa nu iti creeze „probleme” in organism.

 

Iata cateva „strategii” pentru a iti satisface foamea, in mod sanatos si fara sa pui kilograme in plus!

 

Adauga fibre meselor tale – Fibrele reduc apetitul si sunt o componenta extrem de importanta a unei diete sanatoase. Asadar, asigura-te ca mesele tale contin multe fibre, introducand in dieta ta zilnica legume, fructe, boabe (naut, mazare, fasole) si cereale integrale. Aceste alimente contin o cantitate mare de apa, astfel ca iti vor asigura senzatia de satietate mai mult timp.

 

Potolesteti apetitul cu...supa! – Supa este unul dintre cele mai bune aperitive pe care le poti avea. Pe langa faptul ca este extrem de sanatoasa, te ajuta sa nu mananci excesiv. Cu toate acestea, tine minte ca nu ne referim la supele traditionale, cu faina si smantana in exces, ci la supele simple, cu legume.

 

Combate foamea cu...salata! – Serveste un bol mare cu salata inainte de masa principala. Te va ajuta sa reduci senzatia de foame si, in plus, iti va oferi un aport mare de vitamine si nutrienti benefici pentru sanatatea ta.

 

Portocalele si grepfruitul te fac sa te simti satula – Aceste doua fructe au un continut extrem de ridicat in fibre. Consumul de portocale si grepfruit te vor face sa te simti satula mult mai repede si iti vor mentine normal nivelul de zahar din sange.

 

Nucile iti ofera satietate – Fiind pline de fibre, proteine, vitamine si minerale, nucile sunt alegerea perfecta atunci cand vrei sa obtii senzatia de satietate fara prea multe calorii. De asemenea, nucile pot fi consumate si intre mese, drept gustari.

 

Mananca mai incet! – Mancatul rapid este extrem de gresit deoarece creierul tau nu apuca sa primeasca „informatia satietatii” si cel mai probabil vei manca mult mai mult decat ai nevoie. Acest lucru nu numai ca duce la acumularea de calorii in plus, dar poate cauza si un mare disconfort digestiv.

 

Mancatul este sanatos. Dar supraalimentatia nu este niciodata o idee buna. Incearca sa respecti un program strict in ceea ce priveste dieta ta zilnica, sa mananci trei mese pe zi si sa nu exagerezi cu gustarile „delicioase” intre ele. Tine minte ca strategia ta ar trebuie sa fie incearcarea de a-ti potoli foamea cu alimente sanatoase, cu un continut scazut in grasimi, care sa nu iti afecteze nici silueta si nici sanatatea!