5 alimente sanatoase care pot deveni periculoase daca le consumi in exces

Tot ce e in exces devine periculos. Chiar si cand vorbim despre cele mai sanatoase alimente, care pot sa iti compromita sanatatea daca le consumi in cantitati foarte mari.

 

1. Rosii si portocale

Sunt pline de vitamina C si de alti nutrienti importanti, insa aceste fructe sunt foarte acide. Consumate in cantitati mai mari decat cele recomandate, provoaca refluxul acidului din stomac si, in timp, da nastere bolii numite “Esofagul Barrett” o complicație a bolii de reflux gastroesofagian. De aceea, medicii iti recomanda sa nu consumi aceste alimente deodata si nici sa le consumi in cantitati foarte mari.

 

2. Ton la conserva

Este foarte la indemana cand vrei sa-ti prepari un sandvis sau o salata sanatoasa. Insa atentie mare: tonul este pestele cu cel mai mare nivel de mercur continut. Cu cat il consumi in cantitati mai mari, cu atat risti mai tare sa ai probleme de vedere, de auz si slabiciune musculara, simptome date de un nivel prea mare de mercur din corp. Limiteaza-ti consumul la 2-3 conserve pe saptamana.

 

3. Apa

Este important sa bei suficienta apa, insa consumul excesiv duce la “intoxicarea cu apa”, sustine Alan R. Gaby, autorul cartii “Medicina Nutritionala”. Ce este aceasta afectiune? Aparent, este o boala ce apare in momentul in care consumul excesiv de apa dizolva sodiul din corp si scade nivelul de sodiu din sange, iar asta poate duce la functionarea redusa a creierului si chiar moarte. Din fericire, nu este cazul oamenilor obisnuiti – aceste probleme apar in randul maratonistilor si a celor care se forteaza sa bea prea multa apa. Ca sa fii sigur ca nu faci excese, monitorizeaza culoarea urinei – daca este tot timpul transparenta, poti sa reduci putin consumul de apa.

 

4. Proteine din carne 

Incearca sa-ti diversifici sursele de proteine – nu te baza doar pe cele din carne, precum pieptul de pui sau albusul de ou.  Potrivit studiilor, consumul excesiv de proteine animale favorizeaza aparitia cancerului, in special a celui la san. In schimb, consuma alune, seminte si cereale integrale, pentru proteine vegetale.

 

5. Nuci braziliene

Sunt o sursa excelenta de proteine, fibre, acizi grasi esentiali si seleniu. In plus, un consum bogat in nuci braziliene diminueaza colesterolul si tensiunea arteriala, sustin expertii in nutritie. Cu toate acestea, nu este bine sa le consumi zi de zi sau in cantitati prea mari, intrucat excesul de seleniu este toxic. Efectele sale sunt caderea parului, dermatite, caderea unghiilor. Doza zilnica recomandata este de 10 nuci pe zi.