Topul celor mai sanatoase alimente pentru micul dejun

Ca sa ai o zi excelenta in fiecare zi, este important sa mananci corect la micul dejun. O masa ideala pentru aceasta parte a zilei trebuie sa fie hranitoare si sa te umple de energie. Iata care sunt cele mai bune alegeri.

 

1. Fulgi de ovaz

Contin beta-glucan, o fibra care scade nivelul colesterolului din sange, acizi grasi Omega 3 si potasiu. Trebuie doar sa-i eviti pe cei indulciti - cumpara-i cat mai naturali si consuma-i cu lapte si putina miere, eventual si cu fructe si nuci.

 

2. Iaurt grecesc

Este gras, cremos si plin de calciu si proteine. Nu degeaba iaurtul grecesc si-a castigat respectul in industria alimentara. Este ideal pentru micul dejun pentru ca iti confera satietate si nu-ti rapeste prea mult timp in bucatarie. Amesteca-l cu niste fructe, nuci sau miere, in functie de preferinte.

 

3. Germeni de grau

Doar doua linguri de germeni de grau contin 15% din doza zilnica recomandata de vitamina E si 10% din doza zilnica de acid folic. Iar vestea buna este ca e foarte usor sa-i includezi in orice masa. Ii poti amesteca cu cereale, in iaurt sau intr-un smoothie.

 

4. Grepfruit

Daca vrei sa slabesti, studiile spun ca o jumatate de grepfruit consumat inaintea mesei te ajuta sa slabeste mai repede si iti accelereaza metabolismul. De asemenea, este benefic pentru nivelul de zahar din sange, te hidrateaza si iti intareste imunitatea. Asa ca, incearca sa-l incluzi in meniul de dimineata.

 

5. Banane

Sunt unele din cele mai bune alegeri pentru micul dejun. Sunt extrem de satioase si te umple de energie mai ceva decat un energizant, conform studiilor recente. De asemenea, bananele sunt niste carbohidrati care te tin satul mai multe ore. Adauga-le in cereale, mananca-le cu iaurt sau mananca-le simple, te vor ajuta sa fii fresh intreaga zi. 

 

6. Oua

Sunt o sursa extrem de sanatoasa de vitamina D si proteine, iar micul dejun este cel mai bun moment din zi pentru a le consuma. Fie ca le fierbi, fie le mananci ca omleta, ouale sunt niste alegeri hranitoare si gustoase.

 

7. Seminte de in

Daca adaugi seminte de in intr-un smoothie sau intr-un bol de cereale, iti vei transforma micul dejun intr-o adevarata mina de aur din punct de vedere nutritional. Acestea sunt pline de acizi grasi Omega 3, fibre si antioxidanti puternici. Atentie insa: cumpara-le in varianta pisata pentru ca altfel ele trec prin corp fara sa fie digerate.

 

8. Afine

Proaspete sau congelate, aceste fructe fac minuni in organismul uman. Sunt pline de antixodanti si ajuta la imbunatatirea intregului corp, de la memorie la circulatia sanguina si metabolism. De asemenea, sunt slabe in calorii. Adauga-le in iaurt sau in cereale si bucura-te de savoarea lor.

 

9. Kiwi

Acest fruct este plin de vitamina C, potasiu si fibre si te ajuta foarte mult la digestie. Este excelent pentru persoanele care sufera de constipatie sau sindromul intestinului iritabil. Fie il mananci simplu, fie il incluzi intr-un smoothie, este delicios.

 

10. Paine integrala

Carbohidratii nu trebuie sa-ti lipseasca de la micul dejun. Painea neagra contine fibre si nutrienti si este mult mai sanatoasa decat cea alba.