Ce sa nu mananci la micul dejun

Iata ce este bine sa eviti la micul dejun pentru a fi in forma maxima.

 

Popularele cereale integrale cu lapte sunt, fara doar si poate, optiunea perfecta pentru masa de dimineata. Ele tin foamea la distanta pentru mai multe ore, iti ajuta silueta gratie lipsei de grasimi si imbunatatesc digestia prin aportul bogat de fibre. Fructele pline de vitamine, ouale care abunda in proteine sau branza proaspata contin toti nutrientii necesari pentru inceperea corecta a zilei.

 

La polul opus se afla alimentele pe care este ideal sa nu le consumi la micul dejun, constituind o alternativa mai nociva decat obiceiul de a sari peste cea mai importanta masa a zilei. Data viitoare cand te aprovizionezi cu alimente, acorda o atentie sporita produselor indulcite excesiv in timpul fabricatiei.

 

Micul dejun prea dulce, hiperglicemic, a fost asociat de-a lungul timpului de experti cu o performanta mentala slaba. Un studiu arata, de pilda, ca femeile care mananca alimente dulci dimineata au tendinta sa scape mai greu de grasimea in exces, in comparatie cu cele care nu sunt adeptele preparatelor cu acest gust.

 

Sucul de portocale

Uimitor sau nu, sucul natural de portocale pe care il cumperi din supermarket contine acelasi numar de calorii si aceeasi cantitate de zahar precum bauturile racoritoare. Ambele iti furnizeaza, intr-o portie, aproximativ 110 calorii si 25 g zahar. Poti rezolva problema daca iti pregatesti singura acasa sucul din portocale proaspete sau daca bei un pahar cu apa si mananci acest fruct delicios asa cum este.

 

Painea alba

Painea alba nu constituie cel mai inspirat element pentru micul dejun, deoarece faina rafinata se transforma imediat in zaharuri odata ce patrunde in sange. Produsele de patiserie din faina alba (gogosi, covrigi, briose etc) au aceleasi proprietati.

 

In scurt timp de la consum, te vei simti lipsita de energie si flamanda, vulnerabila sa te infrupti din prima ciocolata pe care o ai la indemana. Inlocuieste aceste produse cu cele pe baza de faina integrala, tot mai populare in magazine. Vei simti imediat diferenta.

 

Cerealele dulci

Nu toate cerealele din magazine sunt sanatoase pentru micul dejun. In timp ce unele sortimente au pe ambalaj indiciul unui continut mare de zahar, exista si cateva tipuri de cereale "sub acoperire", care par a fi nutritive, insa au un aport bogat de calorii. Verifica atent ingredientele cerealelor pe care le cumperi si opteaza pentru cele cu continut mare de fibre si foarte putin zahar.

 

Alimentele prajite

In cazul in care iti place sa iti incepi ziua cu o omleta copioasa, cu sunca si multa branza, ai putea fi ulterior victima sigura a grasimilor rele pe care le ingerezi. In plus, sarea va participa si ea la deteriorarea starii de sanatate si la retinerea apei in tesuturi.

 

Mezelurile si branza topita

O alegere populara in familiile din Romania pentru micul dejun sunt mezelurile si branza topita. Din nefericire, aceste produse procesate industrial sunt pline de calorii, au o valoare nutritiva slaba si favorizeaza depunerea excesului ponderal.

 

Sunca si alte preparate din carne grase iti furnizeaza prea multe grasimi saturate, ceea ce te predispune bolilor cardiovasculare. In plus, mezeurile contin nitriti, substante chimice periculoase, asociate cu declansarea cancerului de colon.

 

Cafeaua, neinsotita de nimic altceva

O alta greseala comisa frecvent la micul dejun este servirea cafelei, neinsotita de nimic altceva. Aceasta bautura neindulcita poate fi chiar un stimulent pentru activitatea creierului, daca este savurata cu un sandwich din paine integrala si un suc de fructe pregatit in casa.

 

In cazul in care obisnuiesti sa bei o cafea pe stomacul gol si sa fugi grabita la serviciu, risti sa iti provoci afectiuni digestive si sa te deshidratezi, din pricina concentratiei de cofeina.

 

Daca nu ai timp sa iti pregatesti un mic dejun sanatos, ai grija sa ai la indemana gustari rapide, usor de consumat pe drum: oua fierte tare, nuci, fructe proaspete sau batoane de cereale integrale cu miere.